reklama

Knihy, pre ktoré chystám miesto na poličke

Marec, mesiac knihy odišiel, pomaly a potichúčky tak, že som si nestihla všimnúť kedy si podal s bláznivým aprílom ruku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Možno v okamihu, keď som prevracala poslednú stránku môjho posledného knižného úlovku Ničoho sa neboj, možno vtedy, keď sa za oknami znova objavila biela krajina a mne počasie tak nápadne pripomenulo Vianoce. Nostalgicky som si pritiahla teplú deku takmer ku brade a so zatajeným dychom som začala objavovať niečo, čo si počas nasledujúcich dní určite nenechám ujsť: 

Lucia Sasková - ZLATOKOPKA 2 (Náhody neexistujú) 

Je určite určená pre všetkých, ktorý čítali prvú časť tohto úspešného románu Zlatokopka. Musím sa priznať, že ma nadchýna súčasná slovenská literatúra a Lucka sa svojimi doposiaľ tromi vydanými rukopismi dostáva na jej vrchol. Čím nás teda prekvapí Zlatokopka, ktorá sa preberie v nemocnici z kómy a netuší, kto je a kde je? Naozaj sa teším na osud mladej ženy, ktorej životné hodnoty voňali papierovými bankovkami. Zostáva otázka: dokáže tragická udalosť zmeniť ľudský charakter? Ako sa s touto otázkou vyhrala autorka, zistíme už v máji! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Denisa Martincová - TAJOMSTVO BÁBIK

Ešte skôr, 22.4.2015 uzrie svetlo sveta v poradí druhý román od Denisky Martincovej Tajomstvo bábik. Podobne ako Lucku aj Denisku poznám osobne (pravdepodobne jej druhá knižka vznikala na rovnakom notebooku ako môj Nežný dotyk nenávisti) a práve vďaka osobnému kontaktu som sa dostala k ich prvotinám, dnes si pravidelne dopĺňam zbierky ich kníh v osobnej knižnici. Deniskin debut Ženy vyhnané z raja ma rozplakal, prinútil byť vďačná za krásne detstvo a ešte krajší vzťah, no Tajomstvo bábik bude zdá sa z iného súdka. Keď počas jeho písania zverejnila na jednej zo sociálnych sietí ukážku, vedela som, že ju musím ihneď po vyjdení mať! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Postavila sa pred zrkadlo a pozerala sa do prázdnych očí. Svojich očí. Oči aj srdcia zneužitých detí zostávajú navždy prázdne."

Obrázok blogu

Kristína Ježovičová - SOŇA

Okrem kníh ešte bezhranične milujem deti... Zatiaľ mám iba jedno krstniatko a síce knižný debut mojej kolegyne, kamarátky (hoci sme v prevažne písomnom, no o to intenzívnejšom kontakte) Kristínky Ježovičovej - Uväznená v čase. Ani neviem, či viete milí priatelia čím je moje krstniatko výnimočné... Má totiž dve rôzne obálky. Tí z vás, ktorí chňapli po Kristínkinej prvotine ihneď po jej vydaní, majú čiernobielu obáločku, tí oneskorenejší majú farebnú obálku s krásnym historickým motívom. Ešte prezradím, že na tej prvej obálke je vyobrazená autorka samotná! Ale dosť už o tom, čo mám dávno prečítané. Tentokrát sa teším na autorkinu novinku s názvom Soňa. Vyjde už o dva týždne, dokonca v mojom najobľúbenejšom vydavateľstve! Hoci čosi o deji viem, neprezradím. Možno iba malé tajomstvo, pôvodne sa Ježovičkin rukopis volal Túžim umrieť... A ja túžim po venovaní, tak dúfam vďaka malej protekcii budem medzi prvými. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Po tragédii, ktorá mi vzala všetko, na čom mi kedy záležalo, je život bolestivý a márny. Prenasleduje ma túžba stratiť rovnováhu. Zrútiť sa z pomyselného lana, na ktorom denne balansujem. Prajem si potknúť sa o šnúrky na topánkach. Absurdne verím, že si udriem hlavu o balvan a už nikdy neotvorím oči. Ale želá si to aj Všemohúci? Odpoveď netuším. Boh si totiž dovolil písať môj osud celkom sám. Iba atrament som mu poskytla..."

Obrázok blogu

Jozef Karika - TMA 

Aby to nevyznelo veľmi protekčne (čo samozrejme nie je, pretože je prirodzené, že sa obklopujete ľuďmi so spoločnými záujmami), jednou z ďalších kníh, ktorá čaká v mojom wishliste je TMA od Jozefa Kariku. Prvou knihou, ktorá sa s menom tohto autora ocitla v mojej knižnici, bola kniha STRACH. A rovnaké pocity vo mne aj vyvolala. Hoci nie som milovníčkou hororov, fascinovalo ma čítať niečo tak desivé z prostredia Slovenska a májová novinka prináša podobný "pôžitok". Tak si ho nenechajte ujsť ani vy! 

Obrázok blogu

"Televízny scenárista odchádza na osamelú horskú chatu v Malej Fatre. Chce si oddýchnuť od hektickej práce aj napätého manželstva a vychutnať si pokojnú zimnú atmosféru. Zrazu sa však prihodí čosi nečakané a pobyt sa zmení na desivú nočnú moru. Chata sa stáva väzením, hoci dvere nie sú zamknuté. Začína sa zúfalý boj o prežitie."

O letnej klasike od Dána a Táni Keleovej-Vasilkovej určite nemusím hovoriť :). Čo a či si pre nás niečo pripravia, zostáva zatiaľ záhadou. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ups! Takmer by som zabudla.... Najočakávanejšou knihou tejto jari pre mňa nie je ani jedna z uvedených! Je ňou moja tohtoročná novinka: Nebo vonia Tebou. Ale o nej až nabudúce :)

Eva Hrašková

Eva Hrašková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovala som účtovníctvo, ekonomiku a manažment podniku, ale to je už viac menej minulosť. Momentálne pracujem ako personalistka, no mojím skutočným hobby je literatúra. Žijem a tvorím v meste pod Zoborom a vo voľnom čase (aj keď je ho už veľmi máličko) blogujem pre známe internetové kníhkupectvo. Zbožňujem čítanie a ešte viac milujem písanie. Okrem blogov ma nájdete aj na obálke kníh: Len kým si tu, Nežný dotyk nenávisti, Nebo vonia tebou a čo chvíľa k nim pribudne aj ďalšia :) https://www.facebook.com/Eva-Hra%C5%A1kov%C3%A1-1426537520932003/ Zoznam autorových rubrík:  RecenziePracovné harašenieMoje knihyPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu