reklama

Sladké sny - Martina Monošová

Navštívili ste už niekedy Holandsko? Nie?! Tak po prečítaní knižky Sladké sny od súčasnej slovenskej spisovateľky Martiny Monošovej budete svoje najbližšie kroky smerovať práve do Amsterdamu!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V poradí v piatom románe autorka približuje nielen holandské hlavné mesto a tulipánové polia, ale aj často krutý a nekompromisný svet slovenského šoubiznisu. Kniha je plná úspechov aj pádov speváčky Miriam Sternovej, ktorú osud skúša na každom kroku. 

V tú noc som znovu nespala. Ale tentoraz sa mi nezdalo, že som najsmutnejšia žena na celom svete. Páčila sa mi predstava, že sa niekomu páčim. Niekomu, kto nie je zasiahnutý pozlátkou mojej slávy.

S ľahkosťou napísaná kniha vás vtiahne do deja. Ukáže vám, ako vyzerajú ruiny naoko dokonalého manželstva a ako dokážu otupieť ostré hrany vzťahových trojuholníkov. Alebo mnohouholníkov? Chuť nevery bolí vždy, bez ohľadu na to, kto zraní a kto je ranený. Čo môže získať a čo stratiť žena, ktorá prišla o stabilitu dlhoročného manželstva? Keď si čitateľ myslí, že trochu slnečných lúčov do života speváčky prinesie priateľ z detstva Tibor, autorka popretkáva dej nečakanými zvratmi. Dostane Miriam odpoveď na to, či má každý človek právo na skutočnú lásku?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A asi vtedy, v tom momente sa v mojom paralelnom mozgu zrodila nová bytosť, ktorá sa nemienila trápiť nad Adamom. Moje vnútro si spomenulo na podobný dôverne upokojujúci dotyk spred pár dní a čosi hlboko vo mne sa upokojilo. Pod náporom neriešiteľných problémov sa všetko vo mne upälo na túto novú a bezproblémovú Miriam...

Ak ste už čítali niektorý z románov Martiny Monošovej viete, že romantiku sľubujúci názov a ústredie ľúbostnej témy ešte neznamená lovestory v pravom slova zmysle. Autorka poskytuje opäť hlbokú sondu do komplikovanej ženskej duše, so všetkými krivdami a nástrahami, ktoré ženu môžu skúšať. Nevyhýba sa ani témam ako sú alkoholizmus, nevera, neplodnosť, podpísané hrubou čiarou sklamaní zo všetkých osôb obklopujúcich hlavnú hrdinku.

Naozaj môže byť život takýto krásny a jednoduchý? Už nemám dvadsať, a tak viem, že toto nemôže trvať navždy. Tak dokedy? Koľko mám ešte času? Na budúcnosť som stále odmietala myslieť... Skľučovala ma rovnako ako minulosť.

Obrázok blogu

Jeden jediný okamih v živote človeka dokáže človeka zviesť z vyšľapaných chodníkov. Aj tu nachádzame ponaučenie... Nie každý odchod znamená zabudnutie, nie každý núkajúci sa krok do neznáma znamená aj krok vpred. Prinesie Amsterdam Miriam vysnívané zabudnutie a lásku spaľujúcu celé telo? Pocity tela bývajú zväčša prchavé. Keď po sklamaní z mladšieho chlapa prichádza naspäť na Slovensko a snaží sa začať odznovu, znova šliape tesne vedľa. Nie nadarmo sa vraví, že by človek nemal dvakrát vstúpiť do tej istej rieky. Sme my ženy naozaj také nepoučiteľné? Aký prúd rieky to hlavnú hrdinku strhol? Aká bolesť ju musela zasiahnuť priamo do srdca, aby sa prebudila zo sladkého sna, ktorý bol viac nočnou morou ako vytúženým rajom?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby ma utíšil, objal ma, a potom sme sa dlho a bez slova milovali. Keď nadišiel čas a my sme na letisku rozlúčili, zdalo sa mi, že umieram.

Odpovede prezradí tristosedem strán skvele štylisticky spracovaného príbehu celebrity, ktorá musela najprv vyhasnúť, aby sa opäť dostala na výslnie speváckeho neba. Martina Monošová rozpráva príbeh, napísaný vďaka cenným a odborným radám známej slovenskej speváčky... Príbeh, ktorý dokáže zapliesť iba život sám. A je často na nás, aby sme ho pomalými krokmi rozpletali... 

Ak vás táto recenzia upútala, knihu si môžete kúpiť priamo TU! K dispozícii je tiež elektronická verzia knihy. 

Eva Hrašková

Eva Hrašková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovala som účtovníctvo, ekonomiku a manažment podniku, ale to je už viac menej minulosť. Momentálne pracujem ako personalistka, no mojím skutočným hobby je literatúra. Žijem a tvorím v meste pod Zoborom a vo voľnom čase (aj keď je ho už veľmi máličko) blogujem pre známe internetové kníhkupectvo. Zbožňujem čítanie a ešte viac milujem písanie. Okrem blogov ma nájdete aj na obálke kníh: Len kým si tu, Nežný dotyk nenávisti, Nebo vonia tebou a čo chvíľa k nim pribudne aj ďalšia :) https://www.facebook.com/Eva-Hra%C5%A1kov%C3%A1-1426537520932003/ Zoznam autorových rubrík:  RecenziePracovné harašenieMoje knihyPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu