reklama

Tajomstvo bábik

Tajomstvá nesmú opantávať detské duše. Najmä tie desivé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

S láskyplným pohľadom, hrdosťou a odhodlaním obsiahnutom v materinskej láske sa skláňate nad detskou postieľkou, v ktorej pokojne odfukuje čerstvo narodené dieťa. Rozhodnuté pripraviť mu najkrajší štart do života, s prísľubom ochrany a sprevádzania po všetky dni až do skončenia sveta. To je prianie matiek. Nie vždy sa však naplní…

Bábiky. Majú detské tváričky a mlčia. Sú tak nádherné a hlavne, nebránia sa. Nemajú dušu. Ich prázdny pohľad upierajú priamo na vás, no nevnímajú okolitý svet. Ani dobro, ani zlo. A hlavne – nikomu nič neprezradia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred pár dňami vydavateľstvo Motýľ dovolilo uzrieť svetlo sveta knihe, ktorá svojím obsahom zmení svet. Alebo aspoň Slovensko. Tajomstvo bábik totiž prináša skutočný príbeh, z ktorého sa vám budú tisnúť slzy do očí, naskočia vám zimomriavky a už nikdy, naozaj nikdy, nenecháte svoje deti bez dozoru.

„Tereza sa už nedokázala ubrániť spomienkam z detstva, keď bývala s mamičkou a starými rodičmi. Dom starých rodičov s veľkou záhradou, ponurou pivnicou, kde sa usídlil diabol v ľudskej koži.“

Barbora, staršia dcéra zvráteného pedofila, sa rozhodla, že nebude viac mlčať a odhalí desivé tajomstvo ich rodiny. Nehodlá sa viac prizerať, ako jej vlastný otec ničí ju aj jej mladšiu sestru. Práve naopak, rozhodla sa rozprestrieť krídla a vyletieť z rodičovského hniezda – začať žiť. Denník, ktorý si začala písať ako terapiu v detstve, odovzdá do rúk suseda spolu s listom pre matku. Pre prípad, že sa jej niečo stane skôr, ako sa stihne milujúcej mame so všetkým priznať. Tá noc však navždy poznačí životy všetkých; Barborin, Evin, matkin, otcov ale i susedov. Utrpenie a bolesť sa ešte vystupňuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Jozef prešľapoval z nohy na nohu. Nevedel sa dočkať, kedy manželka za sebou zavrie dvere. Nemusí ťahať Terezku do pivnice. Zavolá ju do spálne. Ešte sa uistil, že manželka skontrolovala kľučku dvakrát, a vošiel do izby za Terezkou.“

TalentovanáDenisa Martincová otvára ďalšiu komnatu bolestivých tém. Zatiaľ čo vo svojom knižnom debute odhalila dušu týranej ženy, tentokrát pritvrdila. Tajomstvo bábik rozpovedá príbeh sexuálne zneužívaných detí. Najmrazivejšie sú však dve slová, ktoré čitateľa upútajú na obálke – Skutočný príbeh.

„Bola som motýľom, keď mi vytrhli krídla. 
Nedokázala som lietať. 
Pozerala som sa na krásu okolo seba. 
Už nebola moja. 
Ako som nebola nikoho, keď mi trhali krídla. 
Mali ma aj oslepiť, aby som nevidela, 
o čo prichádzam.“

O tom, žeDenisa píše úžasne, niet pochýb. Skôr pochybujem, že každý, kto po knihe siahne, dočíta príbeh bábik až do konca. Hoci som knihu prečítala jedným dychom, niekoľkokrát som ju zatvorila, privrela som oči a pokúšala sa nahovoriť si, že ľudský charakter nemôže byť natoľko narušený, aby niekto dokázal ublížiť vlastnej rodine. Dcéram, vnučke. Či už chcete, alebo nie – Tajomstvo bábik vo vás spustí alarm, ktorý sa zapne vždy, keď sa k vašim deťom niekto priblíži. Ako jediná kniha svojho druhu, totiž nezaobaľuje kruté fakty do farebných fólií s lesklými mašličkami. Práve naopak. Autorka vám naservíruje krutý príbeh na bielom podnose. Aby všetka špina ešte lepšie vynikla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripomeniem všetkým čitateľom ešte jednu výnimočnú vec, a to, že na formovaní detskej dušičky, máme najväčší podiel my, ich najbližší. Dieťa nepozná hranicu dobra a zla, dieťa vníma svet cestami, ktoré im ukazujeme, pri ktorých ich držíme za ruky. A my si to nie vždy uvedomujeme. Barborka, Evka a neskôr i Terezka netušili, že to, čo na nich ich otec a starý otec páchal, bolo choré a scestné. 
 

Nikdy nezabúdajme na to, že svet našich detí bude taký, aký im ho my utvoríme. A je len na nás, aby sme nedovolili, aby sa stali bábikami. Bábikami v rukách chorých preludov…

Eva Hrašková

Eva Hrašková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovala som účtovníctvo, ekonomiku a manažment podniku, ale to je už viac menej minulosť. Momentálne pracujem ako personalistka, no mojím skutočným hobby je literatúra. Žijem a tvorím v meste pod Zoborom a vo voľnom čase (aj keď je ho už veľmi máličko) blogujem pre známe internetové kníhkupectvo. Zbožňujem čítanie a ešte viac milujem písanie. Okrem blogov ma nájdete aj na obálke kníh: Len kým si tu, Nežný dotyk nenávisti, Nebo vonia tebou a čo chvíľa k nim pribudne aj ďalšia :) https://www.facebook.com/Eva-Hra%C5%A1kov%C3%A1-1426537520932003/ Zoznam autorových rubrík:  RecenziePracovné harašenieMoje knihyPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu