reklama

(NE)Máš na výber

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Debut? Žartujete...

Milujem knihy. Občas vojdem do kníhkupectva bez toho, aby som vedela, čo hľadám. Trh sa hmýri novinkami, slovenské autorky sa sypú ako lavína a ťažko sa selektuje, ktorá kniha za niečo stojí, ktorá nie. Často hrávam slepé testy; vezmem do rúk knihu, začítam sa a ak ma zaujme príbeh na obálke, štýl a úroveň písania autora, knihu kúpim...

Drogy nie sú moja šálka kávy

Tak „Máme, či nemáme na výber“? Kniha Martiny Novotnej musela na mojej poličke dozrieť na správny čas. Dôvod bol jednoduchý; existujú knihy, ktoré čítate a vôbec nemusíte nad nimi premýšľať, ubehnú vám voda, a potom existujú knihy, ktoré si takýto prístup nezaslúžia. A Máš na výber je jedna z nich. Ak by som hrala slepú hru a nepoznala meno autorky, nikdy by som nepovedala, že ide o debutový román. Martina vniesla do literatúry nádych drogovej problematiky, ktorá nie je mojou parketou (hoci som zopár kníh na túto tému už čítala). Urobila to však nevtieravo, s veľkou dávkou fantázie a reality zároveň...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Linda štrngla pohárom o čosi silnejšie, ako chcela. Ozval sa hlasný zvonivý zvuk, aký dokáže vydať len pohár z pravého krištáľu. Zároveň však nebezpečne rozhojdala tekutinu a tá vyšplechla priamo na snehobielu košeľu jej nadriadeného. Vystrašene hľadela na skazu, ktorú spôsobila. Keď však zazrela prekvapený, ale pobavený pohľad riaditeľa, nesmelo sa usmiala.

Linda

Najzaujímavejšia postava v knihe pre mňa bola Linda. Aj tu sa ukázalo, že Martina píše srdcom a hlavne, vie o čom píše. Opis Lindinho vnútorného rozpoloženia, ženskému prístupu k tým najvzácnejším okamihom, mi dali na chvíľu pocítiť veci, ktoré som nikdy nezažila. Tlieskam štylistika, jazyku, melódiám vety, a neklamnú pochvalu si zaslúži aj vydavateľstvo (že nenechalo talent ležať úhorom) a korekčná práca bola zvládnutá na jednotku (čo sa žiaľ v dnešnej dobe tak často nevidí).

Obrázok blogu

Aké je však skutočné posolstvo, ktoré kniha prináša? Je to cena rodiny? Je to hranica medzi krásnymi a naštrbenými ľudskými vzťahmi? Je to posolstvo toho, že nezáleží odkiaľ pochádzate, ale ako cestou napredujete? Je to význam rodiny? Zoberte si z knihy čo chcete, v každom veku, pre každé pohlavie, pre každý sociálny status bude mať skutočnú hodnotu... Už dnes viem, že po autorke „siahnem“ znova... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak vás táto recenzia inšpirovala, knihu Máš na výber si môžete zakúpiť priamo TU v papierovej alebo v elektronickej podobe. 

Eva Hrašková

Eva Hrašková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovala som účtovníctvo, ekonomiku a manažment podniku, ale to je už viac menej minulosť. Momentálne pracujem ako personalistka, no mojím skutočným hobby je literatúra. Žijem a tvorím v meste pod Zoborom a vo voľnom čase (aj keď je ho už veľmi máličko) blogujem pre známe internetové kníhkupectvo. Zbožňujem čítanie a ešte viac milujem písanie. Okrem blogov ma nájdete aj na obálke kníh: Len kým si tu, Nežný dotyk nenávisti, Nebo vonia tebou a čo chvíľa k nim pribudne aj ďalšia :) https://www.facebook.com/Eva-Hra%C5%A1kov%C3%A1-1426537520932003/ Zoznam autorových rubrík:  RecenziePracovné harašenieMoje knihyPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu