reklama

Dominik Dán - Nežná fatamorgána - Audiokniha

Už tradične sa knižné pulty v preddovolenkovom období zapĺňajú novinkami, už tradične medzi nimi nemôže chýbať Dominik Dán. Rovnako ako pri jeho predchádzajúcej knihe - Krv nie je voda, ulahodil všetkým milovníkom jeho románov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Knihou v papierovej podobe, pre tých, ktorí milujú klasiku, e-knihou, pre všetky obete elektronických čítačiek a audioknihou, ktorá si nachádza stále viac priaznivcov. Viete prečo?

 

"V Našom Meste vraj žijú najmenší ľudia v republike, keď tu napadne päť centimetrov snehu, majú ho všetci po krk. Môžete si domyslieť, pokiaľ ho mali, keď napadol meter."

Počas príbehu z obdobia novembra 1989 som si dokonale oddýchla, nielen prenesením sa do obdobia, z ktorého si takmer nič nepamätám, ale dopriala som odpočinok aj svojim očiam. Príjemný hlas Mariána Geišberga mi šepkal do uška o mladom kriminalistickom uchu, o jeho učiteľovi Edovi, vykreslil obdobie aj prípad, ktorý dominoval v knihe, veľmi autenticky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dominik Dán na pozadí medziľudských vzťahov policajnej stanice totiž nerozohral len príbeh nevyriešených vrážd mladých dievčat, ktoré boli znásilnené, zahrdúsené a nájdené na lavičke mestského parku. Pri pozornom počúvaní (či začítaní sa) som totiž objavila ešte niečo - kus histórie (pre niektorých tak blízkej, pre mňa vzdialenej). A hoci sa prvé sekundy počúvania ozýva z reproduktoru autorova povestná fráza - Mesto, príbeh a všetky osoby v tejto knihe sú vymyslené a akákoľvek podobnosť so skutočnými udalosťami je čisto náhodná, hoci sa môžu niekomu zdať akési povedomé... odporučila by som audioknihu ako povinné počúvanie na hodiny dejepisu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dominik Dán nesklamal, humorom jemu príznačným, okorenil takmer každú kapitolu, okorenil revolučný november 1989, hoci sa pomery v spoločnosti menili zo dňa na deň. Osudy ľudí, hercov, študentov, policajtov, no aj obetí a vrahov, sa pretínali na námestí, v štrnganí kľúčov takmer zanikla túžba oddelenia vrážd po spravodlivosti.

Neskúmala som súslednosti s ostatnou tvorbou autora, od knihy som očakávala oddych, napätie aj prekvapenie. Autor mi ho spolu s Mariánom Geišbergom naservíroval nielen pri nedeľnom oddychu, ale aj pri sobotnom upratovaní a varení. A keďže ako žena, dokážem robiť viac vecí naraz, mala som vďaka nim plnohodnotný zážitok. Nech žijú audioknihy!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skvelú audioknihu si môžete kúpiť priamo TU

Eva Hrašková

Eva Hrašková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovala som účtovníctvo, ekonomiku a manažment podniku, ale to je už viac menej minulosť. Momentálne pracujem ako personalistka, no mojím skutočným hobby je literatúra. Žijem a tvorím v meste pod Zoborom a vo voľnom čase (aj keď je ho už veľmi máličko) blogujem pre známe internetové kníhkupectvo. Zbožňujem čítanie a ešte viac milujem písanie. Okrem blogov ma nájdete aj na obálke kníh: Len kým si tu, Nežný dotyk nenávisti, Nebo vonia tebou a čo chvíľa k nim pribudne aj ďalšia :) https://www.facebook.com/Eva-Hra%C5%A1kov%C3%A1-1426537520932003/ Zoznam autorových rubrík:  RecenziePracovné harašenieMoje knihyPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu